Van Wellington naar Christchurch op Nieuwjaarsdag - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Floris Dröes - WaarBenJij.nu Van Wellington naar Christchurch op Nieuwjaarsdag - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Floris Dröes - WaarBenJij.nu

Van Wellington naar Christchurch op Nieuwjaarsdag

Door: Floris

Blijf op de hoogte en volg Floris

01 Januari 2008 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Kia Ora,
een goed 2008 voor jullie inmiddels ook allemaal. Zijn alle katers een beetje voorbij? Ik hoop dat iedereen alles er nog aan heeft zitten en nog in een stuk is! :)

Zoals ik al zei de vorige keer moesten we dus om 6.00 bij t ontbijt zitten en moest je koffer buiten staan. Ieks! Geen aanrader voor volgend jaar O&N!!! Dan slaap ik lekker uit en ga ik heel hard feesten. Dat wil ik bij deze graag vastleggen ;)
Maar goed, we zaten er dan ook hoor. Niet in op en top conditie,maar goed... Ik was dr ;) hahaha, wel jammer van het mooie uitzicht van Wellington in de vroege ochtend. Maar goed, je kunt niet alles...
Uiteindelijk dus ontbeten en op naar de Ferry. We gingen met de Inter Islander richting het Zuidereiland vandaag. Deze reis zou 3 uur duren en het duurde ruwweg een uur om de haven van Wellington te verlaten, een uur in Cook's Strait en een uur in Marlborough Sounds.
We waren van te voren gewaarschuwd, dat Cook's Strait als het meest woeste en gevaarlijkste stukje vaarweg van de hele wereld bekend stond... Dus iedereen kneep hem natuurlijk, maar na mn stevige ontbijt ben ik direct het 10e dek opgedoken om een frisse neus te halen. Al duurde het wel even voor ik echt me weer tot het land der levenden kon rekenen, maar goed... Ik heb wel onwijs genoten van de overtocht! Heerlijk, de wind door je haren, zon boven je en gewoon een beetje dobberend richting het Zuidereiland (ook wel de Fish Hook voor de kenners onder ons). Ik kan het wel waarderen. Geen probleem om dat vaker te hebben! Overleef ik prima ;)
Tijdens de ochtend toen ik heel even naar beneden ging om een kopje cappuccino te halen om me wakker te houden gedurende de dag (al heeft het uiteindelijk niet me de hele dag wakker gehouden, want in de bus viel ik af en toe eventjes weg uit deze wereld ;) ), scheen er dus net een cruiseship te zijn gepasseerd... hmz, heb ik dus weer net gemist :(
Wel was het echt super vet, want we waren de haven nog niet uit of je kon eigenlijk het Zuidereiland al zien liggen. Woest, met veel bergen en ruwe kustlijnen. Dit alles in tegenstelling tot het Noordereiland, wat heel anders eruit ziet.
Onze Ferry voer dus door Marlborough Sounds. Wat een plek zeg! Geweldig om je hele camera vol met foto's te schieten! :D En ook deed het me weer denken aan scenes van de LoTR. Al weet ik alleen niet welke ;) haha Wel heel erg mooi hoor, maar ook aan al dit moois kwam een einde helaas! :(
We moesten ons namelijk eerder melden zodat we snel op de bus konden en met de bus de ferry af konden. Ideaal! Iedereen in de bus op de ferry en dan kan de bus direct verder rijden. :)
We kwamen aan in Picton, maar we zijn alleen door dit kleine plaatsje heen gereden, want we moesten nog goed 2 uur rijden voor we onze stop zouden maken...

Tijdens deze rit kwam ik helaas tot de ontdekking dat mijn telefoon hier op het zuidereiland heel slecht bereik heeft! :( Ik baalde hier vreselijk van, aangezien we vlak voor twaalven aankwamen en ik dus al mn smsje klaar had staan om te sturen... helaas mocht dit niet zo zijn, dus doe ik het maar via de blog.
Ik baal echter wel flink hoor... :S Heb je prima bereik overal op het Noordereiland met Orange, kom je hier. Dan heb je niks.... nou ja, gelukkig heeft Gandalf ook nog een telefoon en schijn je op sommige plekken wel bereik te hebben met Orange. (Kortom een aanrader aan iedereen, mocht je naar NZ gaan, neem Vodafone!!!) Het blijft dus afwachten en anders heb ik pas weer echt bereik en kan ik pas weer smsjes sturen als ik in Auckland ben vlak voor we terug naar NL gaan... :( Ik hoop dan ook niet dat mensen me dood smsen en deze dingen me anders kunnen mailen of ze tegen die tijd nog maals willen sturen....?? :) (Het wordt zeer gewaardeerd!)

Nou ja, na dus de hele tijd met mn telefoon in mn hand te hebben gezeten om te kijken of ik bereik had, stopten we ook nog even bij een Zeehondenkolonie bij Kaikoura. Super gaaf zeg, al die beesten hier gewoon in het echt! :D Helaas was er geen walvis te bekennen, al was dit ook voor mij voldoende hoor. :) Hier heb ik me weer heerlijk uitgeleefd met de dierengeluiden en ondertussen is de bus niet anders van me gewend en zijn ze alleen nog benieuwd naar het dier dat ik NIET kan nadoen... hahaha, super grappig! ;)

Na een korte lunchstop was het door richting onze eindbestemming voor vanavond Christchurch. Hiervoor reden we weer door een heel ander landschap dan ik min of meer gewend was op het Noordereiland. Dit deed me eigenlijk denken aan de vlakten in het rijk van Rohan (weer de LoTR, hahahaha ;) ). Ik zag het al helemaal voor me, lekker op je paard hier over de vlakten crossen. WOW! Dat wil ik nog wel eens doen!! (Misschien moet ik dr nog maar eens over denken om terug te gaan...)
Na dit geweldige landschap, waar ik helaas door vermoeidheid weinig echt van heb meegekregen, behalve dan de vele wijngaarden die het Zuidereiland vooral kent, kwamen we tegen 17.00 aan in Christchurch. Hier was het snel mn koffer uit de bus trekken en richting mn kamer slepen.
Oef, wat was ik moe... Ik had zo op mn bed kunnen slapen tot het ontbijt de volgende ochtend. Alleen wilde ik dat niet, want ik moest mn blog nog updaten ;) Anders loop ik steeds verder achter! Maar ik denk dat ik zodadelijk geen enkel probleem heb om mn oogjes lekker toe te doen en lekker de meest geweldige dromen te hebben. (Ondanks dit geweldige landschap, mis ik NL toch wel een beetje hoor.... ;) )

Mn blog is dus nu weer helemaal up to date. Morgen moeten we om 6.45 bij het ontbijt zitten, dus we kunnen 'uitslapen'. Al moeten we wel echt op tijd weg, want we moeten de TranzAlpine-trein halen. Avondeten zit er ook alweer op en was erg lekker. De groep dit een weekje voor ons uit liep was ook die avond in het hotel. Zij hadden hun laatste avond daar, dus dat was wel grappig en we hoorden dat zij het Noordereiland al mooi vonden, maar dat het Zuidereiland NOG mooier en bijzonderder was. Ik ben dus onwijs benieuwd!!!! :D Kan echt niet wachten...

Nu dus maar weer snel naar het hotel en richting het bedje, misschien nog even kijken of ik iemand kan verblijden met een telefoontje op Nieuwjaarsdag... Hoop het wel ;)

Ik hoop snel weer wat te kunnen schrijven, want we gaan dus de Zuiderlijke Alpen in. Ik kijk er naar uit (net als dat ik nu al een klein beetje uitkijk naar 15 jan, wanneer ik weer lekker gewoon op NL'se bodem sta).

Tot snel,
succes met de kater allemaal,
dikke kus
ciao Floris

  • 01 Januari 2008 - 11:49

    Marielle:

    wat een ondernemingen allemaal op nieuwsjaarsdag.Hier lopen we nog in pijama een beetje suf rond bij te komen van alles.

  • 01 Januari 2008 - 17:31

    Koen:

    Mooi te horen dat je je zo vermaakt! En de beste wensen, jou 2008 is natuurlijk al wat eerder begonnen (wat zeg ik, nu ik dit schrijf is de eerste dag alweer voorbij ;).

    groetjes,Koen

  • 01 Januari 2008 - 17:33

    Andrew:

    Blij te horen dat je t leuk hebt gehad vannacht, ik zag nog even wat nieuw zee's vuurwerk gister middag moest meteen aan je denken.

    tot gauw!

  • 01 Januari 2008 - 18:03

    Esther:

    floris! jij ook een heel gelukkig nieuwjaar! fijn dat je zo aan het genieten bent. ik ben de hele dag al brak als een dolle (inclusief kotsen, ja, ik was dronken... ;))
    liefs!

  • 01 Januari 2008 - 19:30

    Tim:

    Lief,

    Had je de Statendam nog gezien in Wellington? Zij lagen daar op oudejaarsdag!

    gewoon benieuwd!

    xxx

  • 02 Januari 2008 - 13:21

    Martijn:

    Hey floris,
    Ten eerste een heel goed en gelukkig 2008 toegewenst!! een mooiere start van een nieuw jaar kan jij je waarschijnlijk niet voorstellen nu, met zo'n mooie reis.
    erg leuk al je verhalen te lezen! ga zo door!! groetjes ciao

  • 02 Januari 2008 - 22:00

    Jeroen, Annie, Thijs:

    (zie je vorige verhaal voor onze reacties, hadden deze even gemist)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Floris

Op deze site zal ik proberen tijdens mijn reis (eind 2007) naar Nieuw-Zeeland regelmatig mijn bezigheden bij te werken om zo het thuisfront op de hoogte te houden. (In de toekomst zal ik hem wellicht voor andere reizen en tripjes gaan gebruiken)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 12740

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2009 - 26 Maart 2010

Onderzoeksstage aan Texas A&M

20 December 2007 - 15 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: