De laatste dag busreizen!! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Floris Dröes - WaarBenJij.nu De laatste dag busreizen!! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Floris Dröes - WaarBenJij.nu

De laatste dag busreizen!!

Door: Floris

Blijf op de hoogte en volg Floris

08 Januari 2008 | Nieuw Zeeland, Christchurch

De laatste dag reizen met de bus! Eindelijk was ie dan aangebroken! Na 18 dagen elke dag vroeg opstaan. Bus uit, foto’s maken, bus weer in, rondrijden, stoppen, plaspauzes, fotomomenten, noem het maar op, was ik erg blij dat eindelijk de laatste dag rondrijden met de bus daar was. (Dit betekende onherroepelijk natuurlijk ook dat het einde van de tour in zicht begon te komen... en we dus helaas Andy’s commentaar zouden moeten gaan missen... :( )
Zo ver was het echter nog niet, want na het ontbijt was het eerst op naar Mount Cook. Dé bekendste berg in NZ! Helaas was het niet al te denderend weer, waardoor toen we aankwamen rijden er een mooie wattenring om de berg hing. Van ver af had, je dus super fotoplekken, maar helaas was als je aan de voet stond er weinig mee te beginnen... :( Erg jammer, maar toch wilde Andy ons naar de voet van Mnt Cook brengen al was het alleen maar om in het hotel daar even naar de wc te gaan kijken. Eduard (in al zijn helderheid) had dus niet goed opgelet en dacht dat ze zo aardig waren geweest om een plank waar hij zijn schapen-Texelvest, wat hij al de hele vakantie draagt, op kon leggen te maken. Helaas bleek deze plank (aangezien er nergens anders een was te bekennen) de wasbak te zijn. Hahaha, voordat Eduard het wist, kwam er dus een grote plons op zijn vest terecht welke toen de drogen moest hangen achterin de bus. Hilarisch was het in ieder geval was ;)
Na de voet van Mnt Cook was het de weg weer terug, waar we nog heel even kort stopten voor een foto van Mnt Cook in al zijn glorie. Wow! Gelukkig heb ik hem dan dus toch nog op mijn camera weten te vangen... :)
Hierna was het snel door langs diverse zalmkwekerijen naar onze koffiestop. Hier liep ik echt tegen het perfecte cadeau aan voor iemand die me erg dierbaar is. Ik had al de hele vakantie gezocht, maar toen ik dit zag, was er geen twijfel over mogelijk. Dit MOEST mee terug naar NL! Wat het is en voor wie, dat is een gok voor iedereen! ;)
Net buiten het centrum van het dorpje waar we onze koffiestop hadden, lag wederom een kerkje. (Ja, je zult denken... “Nee, niet alweer een kerkje!” Maar ja, alweer eentje :p ) Dit kerkje was echter erg beroemd. Het is het kerkje van de Good Old Shepperd. En de reden waarom hij zo beroemd is, dat moet je maar zien aan de foto... ;) Dat het een klein kerkje is, daar bestaat echter geen twijfel over! Naast het kerkje is nog een standbeeld ter verering van de Collie honden, het Collie Dog Memorial. Verder weinig spectaculairs aan, maar toch leuk om gezien te hebben nadat je deze dingen allemaal in je gidsje hebt zien staan. :)
Toen was het op naar de lunch in Geraldine, waar weer allerlei winkeltjes waren maar verder weinig bijzonders te vinden was. Het ultieme kadootje voor een groot & speciaal persoon moet helaas dus nog gevonden worden... :$ Heel slecht, ik weet het! Maar dat laat zich niet afdwingen... Liever niets, dan iets dat het net niet is!
Vanuit Geraldine was het eigenlijk op naar Queenstown, maar omdat onze buschauffeur wat voorliep op schema ging hij nog wat platteland meenemen in de rit. Het laatste platteland wat je dan ook nog van NZ zou zien, want daarna was het uit met de pret. (Eindelijk!)

Eenmaal in Christchurch aangekomen, hebben we hier nog een kleine tour gedaan langs the Strip en Port Hill op, waar je een mooi uitzicht over Christchurch had. Gelukkig gingen we snel door (ik was echt bijna niet meer te houden) richting het hotel, waar ik voor de laatste keer uit de bus ben gestapt! Wat voelde dat goed zeg!! Zo goed, dat ik eventjes door de knieen ging om te bedanken. ;) Hahaha, was net de paus joh. ;)
Na me te hebben opgefrist in het hotel hadden we nog even de middag vrij en ben ik dus even wat winkeltjes ingedoken hier. Heerlijk zeg! Helaas kan ik natuurlijk vanwege mogelijk overgewicht geen extra kleding mee terugnemen... :( Erg jammer!
Deze laatste reisdag werd afgesloten met een slotdiner van de tour. Hier werden door Mary&Chris diverse mensen bedankt en naar voren geroepen, maar ook zij werden door ons als groep even flink in het zonnetje gezet. Ze waren echt overdonderd! Wat goed om dat te zien zeg. :) Diverse mensen hebben verschillende dingen gedaan, voorgedragen, gegeven en opgehaald. Het was echt een gezellig samenzijn, waarbij ik aan tafel zat met de ‘jongeren’. Daarnaast zat er ook nog een dame bij ons aan tafel, die al wat ouder was. Ze had al veel meegemaakt en dat was erg indrukwekkend om te horen! Uiteindelijk kreeg Brindha zelfs nog haar parelketting. Gewoon, zomaar! En bedankte ze ons nog voor de gezellige avond en de gezellige tour. Wat een leuk mens! Hoe lief zijn ze hier voor je!
Na dit alles was het wel weer een lange dag geweest en dus tijd om bij tijds mn bedje in te duiken. De volgende dag hadden wij namelijk ons allemaal voor de optionele activiteit “uitslapen” ingeschreven. ;) Helaas betekende dit wel dat we nog steeds om 9.30 bij t ontbijt moesten zitten, want anders kreeg je niks meer... :S Nou ja, ik kijk nu al uit als ik eindelijk eens echt kan uitslapen (al moet ik daarvoor eerst nog wel een dagje college voor overleven, maar daarna is het wel eindelijk tijd om echt uit te slapen en op te staan wanneer ik daar zin in heb. De hele dag in mn pyama te lopen en lekker niks te doen!). Wat een goed vooruitzicht, maar gelukkig kan het altijd nog beter. (Maar wat dat is... dat is mijn droom en die vertel ik lekker aan helemaal NIEMAND! Ook niet aan jou Tim! ;) Gegokt worden hiernaar mag echter wel...Maar raden dat lukt je denk ik niet!)

  • 11 Januari 2008 - 12:19

    Tim:

    Hey liev,

    Is het een kwestie van raden of overkomen?

    x T

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Floris

Op deze site zal ik proberen tijdens mijn reis (eind 2007) naar Nieuw-Zeeland regelmatig mijn bezigheden bij te werken om zo het thuisfront op de hoogte te houden. (In de toekomst zal ik hem wellicht voor andere reizen en tripjes gaan gebruiken)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 12704

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2009 - 26 Maart 2010

Onderzoeksstage aan Texas A&M

20 December 2007 - 15 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: