Oudjaarsdag - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Floris Dröes - WaarBenJij.nu Oudjaarsdag - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Floris Dröes - WaarBenJij.nu

Oudjaarsdag

Door: Floris

Blijf op de hoogte en volg Floris

31 December 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

Lieve allemaal,
ondertussen is het hier alweer oudjaarsdag (op het moment van schrijven zelfs al weer eind nieuwjaarsdag, maar ach wat doet dat ertoe ;) ) en dus was het op naar 2008!
Helaas moesten we weer belachelijk vroeg opstaan (6.30 bij t ontbijt en je koffer buiten) zodat we vanaf Rotorua richting Wellington zouden komen. Kortom, weer met een half slaperig hoofd de bus in en in het begin vooral nog wat knikkebollen en bij de stops even naar buiten, fotootje maken en dan weer hup de bus in verder.
Onze eerste stop of eigenlijk een foto-momentje was bij de Wairakei 'geothermal power plant'. Omdat ze daar in de buurt van Rotorua dus allemaal bronnen hebben en veel activiteit van lava etc is het dus heel handig om dit te gebruiken om met stoom energie op te wekken. En daar maken ze er graag gebruik van. ;) Wat een enorm buizenstelsel alleen zeg, jeetje. Overal waar je keek, zag je op de vroege ochtend metalen pijpen. Pffff, dikke bling bling dus. Maar wel indrukwekkend om zo even van bovenaf eff te zien.

Hierna was het weer de bus in richting het volgende foto-momentje, Huka Falls. Wat een woeste rivier en waterval is dat zeg.... (Tim, ik gok dat je daar ook bent geweest en dat dat de rivier was die ik op de foto heb gezien? ;) Wel grappig dat jij al die dingen ook letterlijk hebt gedaan :) Heb jij ook lammetjes mogen voeren met de fles? En heb jij ook de echte Kiwi (de vogel) bij Te Puia gezien?? Ik namelijk wel :D Dat was ik helemaal vergeten te vertellen volgens mij...Wat een joekel van een beest trouwens!! Wel jammer dat ik geen foto mocht maken, maar hij was gewoon bijna even groot als een kip joh! Jezus!) Maar goed, ik dwaal af... Huka Falls... Hier dus weer snel de bus uit en even de mooie plekjes zoeken voor de foto's. Daarnaast even nog voor andere mensen van de groep foto's gemaakt, zodat ze samen op de foto konden ipv steeds een van beide.
Na deze korte pauze was het tijd om snel door te gaan richting onze ochtendkoffiestop. Deze was bij Lake Taupo. En dat was echt adembenemend zeg... WOW!! Het valt met geen woorden te beschrijven, maar toch zie het voor je... een strak blauwe hemel, een strak blauw meer, zon, een berg in de verte met sneeuw erop....(zie foto) hmmmm, bijna perfect plaatje....alleen mis je nog net iets. Ja, een kopje koffie om wakker te worden ;) (En wat anders natuurlijk... ;) ) Was wel een goede grap, want volgens mij begrepen ze het daar niet helemaal goed, want uiteindelijk na 5 koffie te hebben besteld, kwamen ze er 8 brengen. hahahah Wij dus uiteindelijk Chris, een van de hulpreisleiders erbij geroepen en die had wel zin in een kopje koffie. hahaha :)

Na dit alles zijn we door gereden richting de bergen die we dus op de achtergrond bij Lake Taupo zagen, te weten: Mnt Ngauruhoe, Mnt Tongariro, Mnt Ruapehu. Dus wij kwamen met de bus steeds dichter en dichter bij. We zouden dichterbij nog een fotostop doen, maar ik ben blij dat ik met Lake Taupo op de voorgrond al foto's had gemaakt, want hoe dichterbij we kwamen hoe meer ze in wolken gehuld werden. :) Kortom ik heb top foto's van ver af. Vanaf de fotostop door over Desert Road naar Wellington. Nou als je die weg ziet, dan kan je je wel voorstellen waarom het Desert Road heet... het is namelijk het enige in NZ wat op een woestijn lijkt. Een woestenij is het in ieder geval zeker! (en nee, dit is geen schrijffout ;) )

Na dit doodse gebied was je wel toe aan iets anders en dus viel ik van de ene verbazing in de volgende... we reden namelijk door Hobbit land. hahahah nou ja, een stel kilometers verder op hadden de opnames van de Schouw van de LoTR plaats gevonden, maar zelfs naast de weg zag je het landschap al waardoor ik bijna de neiging kreeg om de bus uit te springen en op blote voeten door de weides heen te rennen. ;) Helaas hadden we daarvoor geen tijd en moesten we door met onze hele reis richting Wellington.

Eenmaal in Wellington of eigenlijk toen we aankwamen rijden bij Wellington, viel ik bijna van mn stoel. Daar ging het toeval (nou ja, eigenlijk bijna meer een geval van 'meant to be') wat ik daarvoor in Rotorua had gehad gewoon door... Echt heel bizar! (Er gebeuren deze vakantie in dit land rare dingen hoor, maar wel pakken ze allemaal heel leuk uit :D ) We kwamen namelijk aanrijden in Wellington en toen zag ik iets wat ik nog nooit eerder gezien zou kunnen hebben (omdat ik nog nooit in Wellington ben geweest of waar dan ook buiten Europa), wat me wel bekend voor leek te komen. Echt heel bizar! Zo bizar dat ik er echt helemaal van onderste boven was. Gelukkig heb ik dr ook een foto van, maar die komt wel als ik weer in NL ben.
In Wellington hebben we toen nog een korte stop gemaakt bij Old St Pauls Cathedral. Dit is een kerk helemaal van (donker)hout. Het interieur dan... Redelijk indrukwekkend, maar ik was eigenlijk nog steeds helemaal flabbergasted door wat ik zo juist nog had gezien. ;)

Helaas was er weinig tijd om de kerk dus echt op me in te laten werken, want we moesten verder voor een flash-visit aan Te Papa (het museum in Wellington). Ik was alleen nog steeds zo ondersteboven, dat ik (na overleg met Mary, onze reisleidster) wegmocht om dichterbij proberen te komen, om een goede foto te maken van wat ik had gezien en wat me zo bekend voorkwam. Ik heb dus zo hard gelopen als ik kon, want ik moest wel weer op tijd terug zijn om de bus te halen. Ik ben uiteindelijk heel blij niet te zijn meegegaan naar Te Papa, want de rondleiding was mega snel en ik heb met veel mazzel mn foto nog kunnen maken ;) Echt super gaaf!!! :D (Ik was zelfs nog op tijd terug voor de bus!)

Vanuit Te Papa was het direct door naar het Mercure hotel in Wellington, wat echt bovenop de heuvel ligt. Er mooi uitzicht gaf dit dus over de haven en over Wellington zelf. :) Er was echter helaas weinig tijd om na de hele reis nog even op adem te komen, want we moesten snel ons opfrissen voor het Oud&Nieuwdiner wat we hadden met de groep. Erg grappig hoor al die oudjes, die engelsen, die aussie's, die dan allemaal op een gegeven moment allemaal liedjes beginnen te zingen ;) hihihihi We hebben in ieder geval wel erg veel lol gehad en uiteindelijk besloten we om met z'n vijfen (naast Gandalf&Martijn waren er nog een broertje en zusje mee van een Indische familie, die ook mijn leeftijd ongeveer zijn) de stad in te duiken. Ik dook het internetcafe in en zij de bar om een potje te poolen. Tegen elven sloot het internetcafe en zijn we dus met zn allen richting de haven gegaan om het vuurwerk te aanschouwen. We hadden hoge verwachtingen van de hoofdstad van zo'n mooi land! Helaas werden we daarin goed teleurgesteld, want er was slechts hier en daar een enkele verdwaalde vuurpeil van een huishouden, maar geen echte show ofzo. Dit viel dus erg tegen, dus uiteindelijk zijn we maar weer de kroeg in gedoken, hebben we daar nog een drankje gedaan. Met in ons achterhoofd houdende dat we de volgende ochtend om 6.00 bij het ontbijt moesten zitten... :S
Oei, en ik kan je vertellen dat we er zaten, maar dat het wel zwaar was... Pfff zeg!
Dit was dus onze oud&nieuw wisseling, niet erg spectaculair, maar wel memorabel! Zo iets maak je nergens anders mee!

Nou ja, voor iedereen zoals ik dus gister al zei een heel goed en gelukkig 2008 toegewenst!

Binnenkort hopelijk meer, al zal het op het Zuidereiland lastiger worden om dit goed bij te houden. Ik doe in ieder geval mn best.

Tot snel,
ciao Floris

  • 01 Januari 2008 - 14:26

    Sander:

    Hey Floris, je reis klinkt prima als ik alles zo lees! Goed dat je veel schrijft, kan je je Nederlands goed op peil houden :-) Vuurpeil... *zucht*
    Niet té veel vertellen op dit blog he, anders heb je straks in NL geen verhalen meer! Groeten en tot snel, ook van JJ,

    Sander

  • 01 Januari 2008 - 14:27

    Sander:

    Oh en gelukkig nieuwjaar trouwens!!!

  • 01 Januari 2008 - 19:28

    Tim:

    Hey Flo!

    Idd allemaal back flashes! Te Puia, de Kiwi's, de schapenshow! En die foto in Te Puia...sta je aan de verkeerder kant voor de foto ;-)

    Echt ik geniet steeds weer van je verhalen! Kan niet wachten tot je terug bent...!

    xxx T

  • 02 Januari 2008 - 21:57

    Jeroen, Annie, Thijs:

    Hey Floris,

    Wat een verhalen allemaal, voor mij erg herkenbaar (thijs) ben ook op al die plekken geweest, erg gaaf om terug te lezen.
    Zitten hier met z'n 3en op de bank je berichten te lezen.
    We houden van lezen, geluukkig houden we van lezen en is er veel te lezen.
    Jaloers zijn we in elk geval!

    Geniet er nog van, voor je het weet sta je weer in ons koude kikkerlandje.
    Denk nog eens aan ons, wij blijven lezen.

    Groetjes

  • 02 Januari 2008 - 21:58

    Jeroen, Annie, Thijs:

    Oh ja, nog een gelukkig nieuw jaar!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Floris

Op deze site zal ik proberen tijdens mijn reis (eind 2007) naar Nieuw-Zeeland regelmatig mijn bezigheden bij te werken om zo het thuisfront op de hoogte te houden. (In de toekomst zal ik hem wellicht voor andere reizen en tripjes gaan gebruiken)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 12740

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2009 - 26 Maart 2010

Onderzoeksstage aan Texas A&M

20 December 2007 - 15 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: