3 dagen Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Floris Dröes - WaarBenJij.nu 3 dagen Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Floris Dröes - WaarBenJij.nu

3 dagen Christchurch

Door: Floris

Blijf op de hoogte en volg Floris

11 Januari 2008 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Na ons afscheiddiner was de tour eigenlijk nog niet helemaal voorbij, want er bleef nog een dag over,die ter eigen invulling was. Wij hadden echter besloten om te gaan shoppen en verder eigenlijk niks te doen.
Zo gezegd, zo gedaan! ;) Na heerlijk te hebben uitgeslapen, gingen we heel relaxed (eindelijk geen tijdstip waarop je weer de bus in moest) op weg naar nergens. Wat heerlijk was dat! :) Gewoon een beetje rondlopen, rondkijken. Fotootje maken van de Arch of Remembrance. De Cathedral of Christchurch was ik de dag ervoor al binnen geweest, dus had ik niet zo'n zin meer in. Gelukkig was ik niet alleen, maar zijn we met onze nieuwe vrienden uit Engeland die dag opgetrokken. Iets bijzonders valt er eigenlijk niet over te vertellen. Gezellig was het in ieder geval wel! :) Starbucks hebben we uiteindelijk ook gevonden, bleken ze alleen nog mokken met NieuwZeeland erop te hebben en dus niet met de plaatsen. Ze schijnen die mokken niet meer te drukken hier in NZ...(Ik ga nog even op jacht voor je in Auckland Andrew! Ik hoop dat je hiermee kunt leven?)

Na die eerste dag gingen er al veel mensen weg, maar gelukkig bleven er ook nog voldoende over. ;)
We zijn nog uiteten geweest bij de plaatselijke Thai, wat erg gezellig en vooral ook erg lekker was. :) Naderhand nog even alweer naar de Starbucks, waar we nog even Eric, de vader van Brindha&Eraaj, hebben toegezongen. Zij vertrokken echter de volgende ochtend om 9.00, maar gelukkig kwamen ze ons om 8.00 nog even wakker maken ;) Nadat het bed was uitgetrilt van het springen op mn bed, ben ik maar opgestaan en ook gaan ontbijten om ze nog eventjes uit te kunnen zwaaien. Het was wel erg jammer hoor, maar gelukkig wonen ze niet aan de andere kant van de wereld! :D

De dag erna hebben we eigenlijk weer weinig bijzonders gedaan behalve in de Christchurch-tram gezeten. Zo'n oud geval, erg leuk. Vooral de conducteur ;)
Verder hebben we ons tot de Botanische Tuinen gehouden en eigenlijk geen ene reet gedaan.
s Avonds nog even het internet opgedoken, waar uiteindelijk wel weer de persoon waarmee ik had afgesproken online te zijn, online was...Gelukkig ligt het internetcafe hier om de hoek en niet helemaal beneden in de stad, waarbij je nog een fikse wandeling bergopwaarts moet maken om bij het hotel te komen...
Verder heb ik gisteren nog even gesport in een echte Les Mills gym. Hier heb ik ook nog even gebalanced, waar ik les kreeg van niet een, niet twee, maar 3 instructeurs. De ene was de dame van de instructor-dvd's, dus echt vet was dat! :D De andere waren 2 good-looking guys, dus ook niet erg om les van te krijgen. ;) hahaha Wel leuk, want een van die jongens heeft me nog gevraagd of ik op zaterdagochtend voor we terugvliegen nog even mee kwam doen... :$ Tsja, zo'n aanbod kan ik natuurlijk niet weerstaan, dus... Wordt vast leuk nu ze weten dat ik uit NL kom ;)

Om dan uiteindelijk uit te komen bij de dag van vandaag! :) Eindelijk loop ik dan ook weer helemaal bij met mn blog. Vandaag begon ook weer lekker rustig, al werd ik om 8.00 wakker en kon ik niet meer slapen en ben ik dus maar opgestaan. Ach, dat was eigenlijk prima! Na het ontbijt ben ik eindelijk (dat wilde ik al toen ik het de eerste keer had gezien) gaan 'punten'. Ook wel bekend onder in een gondel zitten. Heerlijk was dat. Samen met Gandalf en Sonja je laten rondtouren door een (alweer -het lijkt wel of ze hier bij bosjes voor je neus verschijnen- good looking) student, die zich in een oud-engels outfit had gehesen met strooien hoed en al. :) Was echt super leuk! Heerlijk en helemaal perfect! Jammer dat het zo kort duurde die gondelrit, maar echt iets wat ik vast niet meer zo snel doe. Dus wel leuk om te hebben meegemaakt! :)

Na deze rit zijn we (eigenlijk wilde ik bij het hotel blijven, maar omdat iedereen meeging ben ik ook maar meegegaan) richting het strand van Somner gegaan. Wat een hitte zeg! Als het even windstil was, zat je daar levend te bakken! Maar als het er waaide, nou dan kreeg je het er koud van. Brrrr!
Ik heb uiteindelijk een groot deel van de middag doorgebracht boven op een rots (toch zo'n 10m boven het zand) waar ik al uitkijkende over de oceaan mn reis eens kon overdenken. Ik had echt tijd om eens lekker rustig over dingen na te denken. Dingen die tijdens deze reis waren gebeurd, dingen die er zijn gezegd, dingen die ik had gezien & meegemaakt. Dingen waarop ik antwoord wil hebben voor mezelf tegen de tijd dat ik terugben in NL. Erg goed dus allemaal! Dat helpt je soms weer even met je beide beentjes op de grond te komen ondanks alle bijzondere, leuke en lieve dingen die je meemaakt.
Een beetje voor je uitstaren, dan weer eventjes je boekje erbij pakken, dan weer iets opschrijven en dan weer gewoon eventjes nergens aan proberen te denken. (En ja, ook dat is voor mij een kunst op vakantie!)
Na deze hele onderneming van het strand van Somner zijn we allemaal moe maar erg voldaan ons bedje ingedoken.
Morgenochtend is het al weer vroeg dag aangezien ik dus om 8.00 in de gym sta voor mn laatste lesje NZ-Body Balance. Ik heb dr erg zin in en ben ook erg benieuwd wat ze voor me in petto hebben. Ze zouden weer iets moois gaan mixen had Joshua gezegd, dus het zal mij benieuwen. Mijn hoofd is na al dat op die rots zitten ook flink zwaar geworden en dus duik ik dr eens bij tijds in.

Morgen om 13.00 worden we opgepikt om richting het vliegveld te gaan voor onze vlucht richting Auckland. Ik heb het nu alleen wel gehad met deze vakantie. Ik wil nu wel weer naar huis. :$ Terug naar mn eigen bedje, terug richting mn clubgenoten, terug om al mn vrieden weer te spreken, terug naar ons koude kikkerlandje! Helaas moet ik nog even wachten...

Ik hoop binnenkort mn allerlaatste blog hier vanuit NZ te kunnen gaan schrijven, maar het is nog even wachten.
De koffer is al gepakt en het is vast snel weer morgen. ;)
Tot snel,
ciao Floris

P.s. Foto's heb ik de laatste tijd geen tijd voor, dus zullen denk ik tot in NL moeten wachten. Helaas, maar eerder gaat het hem denk ik niet worden. Al heb ik wel flink veel leuke foto's! :)

  • 11 Januari 2008 - 10:57

    Marielle:

    Het aftellen is begonnen. Je vakantie alweer bijna om. Geniet nog even van al het moois en de warmte. Hier is het geen winter maar herfst.bah1

  • 11 Januari 2008 - 12:05

    Marielle:

    Hier is nz in het nieuws. DE grote sir Edmund Hillary die als eerste de mount Everest beklom is overleden. Hij was De held van nz. Merken jullie er wat van? Het land is volgens de nieuwsberichten in diepe rouw.

  • 11 Januari 2008 - 20:07

    Miranda:

    Zo te horen hebben jullie je prima vermaakt, nog even een paar dagen Auckland en daar weer terug. Nog veel plezier de laatste dagen en tot gauw

    liefs Miranda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Floris

Op deze site zal ik proberen tijdens mijn reis (eind 2007) naar Nieuw-Zeeland regelmatig mijn bezigheden bij te werken om zo het thuisfront op de hoogte te houden. (In de toekomst zal ik hem wellicht voor andere reizen en tripjes gaan gebruiken)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 12704

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2009 - 26 Maart 2010

Onderzoeksstage aan Texas A&M

20 December 2007 - 15 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: