the Hole in the Rock - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Floris Dröes - WaarBenJij.nu the Hole in the Rock - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Floris Dröes - WaarBenJij.nu

the Hole in the Rock

Door: Floris

Blijf op de hoogte en volg Floris

28 December 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

Vanmorgen moesten we ook weer redelijk bij tijds op, want we moesten om 7.30 aan t ontbijt (het lijkt bijna een sport joh) en om 9.00 vertrok onze cruise richting ‘the Hole in the Rock’. Dit is een onderdeel van de Bay of Islands en is door de zee helemaal uitgeslepen. Erg spectaculair was het nu niet, maar we konden er wel doorheen varen, wat weer een gelukje was. :) Eduard kreeg zelfs onder the Hole een druppel op z’n hoofd, wat volgens de Maori voor ‘goed geluk en eeuwige jeugd’ staat. (Laten we het hopen, want toen ik vanavond naast hem liep toen we terug moesten lopen viel me pas echt op dat het op het gebied van gezondheid niet heel denderend gaat… Hij doet nog gewoon alles hoor, maar je merkt wel dat het hem soms veel moeite kost! En das soms wel eng… brengt herinneringen terug… maar goed, gelukkig kun je ook nog steeds heel hard met hem lachen en lopen grappen & grollen ;) )
Heerlijk weer zeg. Een beetje winderig was het wel, maar heerlijk om zo boven op die boot te zitten met de wind door je haar en de zon op je bol. Een perfect dagje!

Na deze ‘Hole in the Rock’ zijn we nog even gestopt op Urupukupuku eiland, waar een klein restaurantje was en ik nog even heb gepootje baad in de Pacific. :) Martijn was nog zo sportief om in zijn meest oude (hoe tactvol :-P ) boxer het water in te duiken, waardoor hij de rest van de dag tot we in het hotel waren, het zonder heeft moeten stellen. hahaha
Verder vandaag dus onze terugreis naar Auckland om daar de nacht weer door te brengen in het 5**-hotel! :-P
Op de busreis terug werd ook alweer duidelijk hoe grote grapjas Andy onze buschauffeur is. Hij heeft het ondertussen opgegeven om onze namen te leren en noemt ons naar de Engelse Kwik, Kwek en Kwak. Hahaha, kortom wij zijn nu een beetje het doelwit van wat grapjes, zoals de nieuwe mensen van de groep die morgen aansluiten (een gezin met 2 meisjes), waar wij vooral ver bij uit de buurt werden gezet…. ;) En een voorinschrijving voor een Haka. Nou het zal mij allemaal benieuwen.

We hebben in ieder geval heerlijk gegeten in het shoarma restaurant van Marjan&Sjoerd, die ons natuurlijk van alle kanten probeerde te matsen, maar dat wilde we absoluut niet! Daarna was het nog snel even naar de pin-automaat, die ze ook nog even moesten uitvinden, want ze hadden de gebruiksaanwijzing niet echt gelezen :-P hahahah en ondertussen heb ik zelfs (wat een toeval dat ik die nu ook weer tegenkom en zie…) de travestiet van Auckland gezien. Nou het liep op stalen naaldhakken waar je u tegen zegt, in een strap-less paarse avondjurk met hoog geblondeerd haar…. Hahaha, hoe grappig!

Hierna snel terug naar het hotel en snel het bedje in. Helaas moeten we morgen weer onwijs vroeg op, maar door contact met NL en het uittypen van het hele verhaal over de Bay of Islands is het wat later geworden… Helaas! :( Nou ja, dit halen we de tweede dag (= een vrije dag) in Rotorua wel in.

Voor nu Sleep tight,
Binnenkort weer wat foto’s van al het moois van Bay of Islands, etc

Ciao Flo

• 28 December 2007 - 12:33

Miranda:

Hoi allemaal,

Zo te horen vermaken jullie je prima en kunnen heerlijk lachen, zoals vanouds!!!!
    nog heel veel plezier en tot gauw in het nieuwe jaar.........

liefs Miranda

• 28 December 2007 - 13:17

Marielle:

kwik kwek en kwak, ja dat past wel bij jullie. net als het lekkere eten, terrasjes pikken, grappen en grollen maken.Zie het wel voor me. En Eduard is nu verzekerd van goed geluk en eeuwige jeugd! Pas maar goed op 'm Doe iedereen de groetjes.
    mariëlle

• 30 December 2007 - 08:13

Mary:

O jee....nu staat mijn nieuwjaarswens voor Sonja bij het kerstbericht!!

• 03 Januari 2008 - 13:05

Pim:

Hoi Floris,

Gelukkig nieuwjaar alsnog :).
    Zo te lezen heb je het naar je zin!
    Veel plezier nog!

Groetjes uit Ghana :),