Twee nachtjes slapen gehad - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Floris Dröes - WaarBenJij.nu Twee nachtjes slapen gehad - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Floris Dröes - WaarBenJij.nu

Twee nachtjes slapen gehad

Door: Floris

Blijf op de hoogte en volg Floris

24 December 2007 | Nieuw Zeeland, Auckland

Lieve allemaal,
alweer twee nachtjes hebben we achter de rug gehad hier in Auckland. Helaas kon ik gisteren en vanmorgen wegens internet problemen niet de blog updaten dus doe ik dat nu snel eventjes voor we vandaag onze dingen gaan doen.

Gister werd ik namelijk na heeeeeerlijk te hebben geslapen in het Rydges hotel wakker en gingen we rond de klok van 9 ontbijten. We zouden namelijk door Marianne&Sjoerd, oude vrienden van mn moeder, opgehaald worden en om daar op bezoek te gaan. Kortom snel opstaan, onder de douche door en richting het ontbijt. Eduard was al om 5.00 s ochtends opgestaan om voor Sonja koffie te gaan halen, dus tegen de tijd dat wij beneden kwamen voor het ontbijt hadden die al lang en breed hun eerste broodje achterover gewerkt. Het ontbijt was prima, keuze allom. Gandalf was er zelfs toe in staat om een stuk vlees naar binnen te werken, ieuh!! :S
We moesten ons een beetje haasten want om 10.00 stonden Marianne&Sjoerd dus voor de deur van het hotel om ons op te pikken. Die namen ons direct mee naar Mt Eden vanaf waar je een heel mooi uitzicht hebt over de Auckland region. (Auckland is namelijk ongeveer zo groot als de provincie utrecht en er wonen 1,4 milj mensen. Als je bedenkt dat er in totaal in NZ ong 4 milj mensen wonen, dan is het hier dus druk ;) ) Het uitzicht was echt geweldig, we konden helaas alleen niet meer in de krater van Mt Eden -want ja, Mt Eden is een uitgedoofde vulkaan-, maar desalniettemin was het een hele ervaring! :)

Daarna hebben ze ons meegenomen naar hun huis wat staat in Glenfield, een stukje van Auckland (Auckland is namelijk in een soort van gemeentes verdeeld, die elk nog hun eigen bestuur hebben). Hier werden wij verwelkomd door hun kinderen en kleinkinderen en de 2 Labradors die ze hebben. :) Volgens mij vonden ze het heel leuk om ons daar te hebben, zodat ze ook weer eens Nederlands konden praten met anderen dan elkaar. ;) Marianne en Sjoerd zijn namelijk een flink aantal jaar terug naar NZ geemigreerd en hebben ondertussen hier een eigen restaurantje, the Middle East, wat niet ver van Sky tower afligt. Hun kinderen wonen over het algemeen allemaal redelijk in de buurt en waren ook allemaal heel erg aardig. De kleinkinderen vonden ons afentoe nog een beetje eng ;)
We hebben bij Marianne&Sjoerd vervolgens heeeeerlijk gelunched en nog een lekker toetje gegeten. Jum Jum! :) Ze hadden echt allemaal lekkere dingen gemaakt!

Na deze lunch wilde ze ons ook nog even de honden uitlaten en ons wat van de natuur laten zien, dus dat was mooi te combineren. (Al wonen ze zelf ook echt in een huis wat door een flink stuk bush omgeven is, echt heel erg groen allemaal!) We zijn toen naar Smith's Bush gegaan, wat een redelijk bijzonder plekje schijnt te zijn, want ze hebben daar een houten pad door de bush gemaakt, waardoor je niet op de grond loopt, maar zeg maar 50 cm erboven op houten vlonders. (Dit schijnen ze hier te hebben gedaan om de wortels van de bomen te beschermen.) Dat is wel een rare ervaring zeg! Wat mooi en anders zijn de bossen hier ook. Sowieso was het er wel fijn, want het was hier echt goed warm gisteren en daar in het bos was het net alsof ze de natuurlijke airco hadden aangezet ;)
De honden hebben zich daar echt helemaal te goed gedaan aan de diverse slootjes en alle bosjes en vonden het heerlijk ravotten daar. :) Wat een leuke beesten sowieso ook, Diesel & Honey! Gelukkig mochten ze bij terugkomst ook eerst onder de douche :P

Na dit lekkere wandelingetje zijn we nog even teruggeweest naar het huis van Marianne&Sjoerd, maar al snel moesten ze de zaak ook open gooien en zijn Martijn&ik dus meegegaan met Sjoerd & Jop, de zoon van Sjoerd, richting hun zaak. Ze hebben een klein restaurantje wat helemaal in kamelenstijl is. Kortom overal waar je kijkt zie je kamelen. Een heel aparte ervaring. -Ik zal kijken of ik vanavond of morgen even een foto daarvan en onze groepsfoto erop kan zetten!- Ze zijn in hun restaurantje gespecialiseerd in shoarma menu's, maar daar hebben wij ons nog niet aan gewaagd, maar dat gingen we geloof ik als we terugwaren in Auckland nog wel een keertje doen. Helaas moesten ze zelf veel werken als ze daar waren, maar het zijn wel hele hartelijke mensen en heel erg leuk om te leren kennen! :)

Hierna zijn we nog even teruggegaan naar het hotel en snel daarna nog even een drankje te doen in de jachthaven van Auckland. We kwamen bij een redelijk hip uitziende tent, Degree genaamd, terecht waar er nog live muziek was ook. Uiteindelijk hebben we hier een klein hapje eten genomen om ons daarna, want het was ondertussen alweer s avond terug te trekken voor ons laatste nachtje slapen in de Rydges.
Vanmorgen moesten we namelijk om 10.00 stipt klaarstaan voor onze Transfer naar het 5**-hotel, het Rendez-Vous Hotel, waarnaar we waren geupgrade omdat de reisorganisatie, Evergreen Tours, vanuit dat hotel wilde beginnen. Heel vervelend zeg ;) zo'n upgrade, hahaha
Echt nog geen 3 blokken verder was dit hotel al, maar toch wel prima dat we even werden gebracht met een busje. :) Hier hebben we direct weer ingechecked en kregen we weer een vrij relaxte kamer, die ik nu met mn moeder en Martijn deel. Mn moeder hoefde namelijk vanmorgen niet om 5.30 wakker gemaakt te worden voor een kopje koffie, hoe lief ze het ook vond van Eduard. :P

Vanmiddag gingen we dus nog even naar het Kelly Tarlton's, ook wel het Antartica Museum, en aan het begin van de avond begint onze (rond)reis echt. Dan maken we kennis met de rest van het reisgezelschap en schijnen we naambordjes te krijgen. Wij zijn er eigenlijk allemaal redelijk op tegen om deze te dragen, maar goed... Ik doe wel steeds alsof ik hem op de hotelkamer heb laten liggen of in mn koffer heb gestopt ;) Lekker met de kont tegen de krib :P Gelukkig ben ik niet de enige!
Ik ben erg benieuwd wat de samenstelling van het reisgezelschap is, (Als ik dat zo zeg en vertaal naar het engels [=Fellowship] dan voel ik me zeker in NZ hier toch wel een beetje als in een film van de Lord of the Rings ;) hahaha) maar we zullen het vanavond zien en ik hoop dan nog even mn blog te kunnen updaten.

Morgen beginnen we dus op dag 1 van het reisschema en dan blijven we eerst nog even een dagje in Auckland, wat ik daarna wel redelijk heb gezien (voor nu dan ;)), want ik ben heel erg benieuwd naar de rest van NZ en naar alle mooie plekjes die hier schijnen te zijn. :)
Nu snel weer even terug naar de rest, die elders aan het shoppen zijn of op een terrasje zitten om dan naar Kelly Tarlton's te gaan. EN als we terugkomen misschien nog even in het Rendez Vous hotel het zwembad en de gym induiken, want ja ja, die hebben ze daar ook.
Sonja had mij gevraagd of ik met haar oefeningen wilde doen (been, buik&rugspieren), dus vooral de buik&rugspieren worden vandaag nog even flink met Pilates onder handen genomen ;) Heerlijk ook hier te kunnen Balancen :)

Moet er nu snel vandoor, maar ik hoop vanavond of morgen de blog nog even te kunnen updaten.
De Fairy is hier natuurlijk zo roze als het maar zijn kan ;) en is voor de NEderlanders natuurlijk eigenlijk ookwel bekend als een Ferry :P
En het zuiderkruis, dat weet ik niet echt te vinden eigenlijk, misschien wat tips??? ;)

Take care,
ik geniet in mn korte broek en mn t-shirt hier!! :P

ciao Floris

• 23 December 2007 - 23:45

Andrew:

Je gaat er toch niet de hobbit uithangen he ;)

wie is gandalf?

veel plezier!

• 24 December 2007 - 08:49

Marielle:

Wij zoeken nog een leuke kameel voor in de kerststal.
    Hoop dat de groep waar jullie mee reizen leuk is. veel plezier!

• 24 December 2007 - 10:09

Sterre:

Kreeg je verichtje via hyves, dacht; ik ga toch ff kijken! Klinkt echt goed, leuk om te lezen! Wij verhuizen 28 januari naar Australië, om studie en werk en natuurlijk het weer! Die kant van de wereld blijft de mooiste waar ik geweest ben!

Groetjes!

• 24 December 2007 - 10:53

Jan:

Goeie verhalen weer Floris! Ben erg benieuwd naar het reisgezelschap en of je nog wat landschappen herkend van de Lord of the Rings haha! Las toevallig gisteren nog iets over nieuw zeeland, super mooie foto's stonden er ook bij! Geniet! Groeten vanuit een koud Nederland ;)

• 24 December 2007 - 11:34

Tim:

Hey Flo,

Kijk naar de vlag van NZ...hier kun je het Zuiderkruis in vinden. De laagste ster wijst de Zuidpool aan....net zoiets als de Grote Beer en de Poolster.

Maar goed om te lezen dat je het naar je zin hebt!

Thnx voor je lieve smsje van vanochtend!

xxx T

• 24 December 2007 - 15:15

Marieke:

Hey Floris!
    Goed om te lezen dat alles goed met je gaat daar!
    Vanaf hier.. Een vrolijk kerstfeest!!

Groetjes! Marieke