De Reisplanning - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Floris Dröes - WaarBenJij.nu De Reisplanning - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Floris Dröes - WaarBenJij.nu

De Reisplanning

Door: Floris

Blijf op de hoogte en volg Floris

20 December 2007 | Nederland, Utrecht

Hoi allemaal,
nog enkele uurtjes en dan begint het grote avontuur. Dan ga ik me begeven richting Schiphol met als eindbestemming Auckland (NZ). Ik heb er echt onwijs veel zin in en heb vandaag eigenlijk vrij weinig gedaan.
Vrij weinig, nou ja... je kent het wel. De laatste spulletjes halen, je koffer inpakken, een beetje relaxen, bedenken wat je allemaal bent vergeten. Dat soort dingen. Gelukkig heb ik me ook nog rot kunnen lachen vandaag om het inpakken van de koffer van mn moeder. Die had natuurlijk véélste veel bij zich ;), dus moest ze tot meerdere malen toe haar koffer verder en verder leegmaken. Bij mij ging het gelukkig een stuk soepeler allemaal, want ik heb steeds tussentijds gewogen. :) Uiteindelijk ben ik mooi onder de limiet gebleven van 20kg, maar ik ben wel blij dat er ook nog 10kg handbaggage mee mag ;)

Zo dadelijk snel mn bedje induiken, maar graag wilde ik even het eerste échte berichtje vlak voor ons vertrek plaatsen. En wel met onze reisplanning!
De idee is het volgende:
we vertrekken op donderdag 20 dec uit NL en vliegen dan richting Shanghai, waar we een paar uur een stop-over zullen hebben om dan ook weer door te vliegen richting Auckland.
Hier zullen we dan een paar daagjes verblijven tot onze rondreis gaat beginnen. En deze zal er als volgt ongeveer uitzien:
-dag 1= Auckland
-dag 15= Larnach Castle, Moeraki Boulders, Omarama
-dag 16= Mt. Cook National Park, Lake Tekapo, Christchurch
-dag 17= Christchurch
-dag 18= Christchurch naar Auckland
om dan nog een paar daagjes in Auckland te blijven (van 10 dec t/m 14 dec) om dan uiteindelijk op 15 dec terug te keren via Shanghai naar Nederland.

Ons vliegschema voor terug ziet er als volgt uit:
Auckland (14 dec om 23:59) - Shanghai (15 dec om 07:45) [vluchtnr: NZ 89]
Shanghai (15 dec om 12:55) - Schiphol (15 dec om 17:55) [vluchtnr: KL896]

Voor nu ga ik het hier even bij laten, want morgen is het alweer vroeg dag, omdat we rond de klok van 10 wegrijden uit Utrecht richting Schiphol. Ik heb er in ieder geval onwijs veel zin in. Ik heb veel mooie, spannende, interessante en leuke verhalen & foto's gezien van diverse kanten en kan dan ook niet wachten om alles daar te gaan bekijken.
Bedenk: een maand is zó voorbij, voor je het weet zijn we allemaal weer terug om jullie te vervelen ;)

Hopelijk kan ik als we in Auckland zijn al de eerste ervaringen toevoegen,
tot snel,
ciao Floris

• 20 December 2007 - 07:37

Miranda:

Lieve allemaal,

Heel veel plezier in Nieuw Zeeland, fijne dagen en een goede jaarwisseling tot 2008

een dikke knuffel van ons allemaal

• 20 December 2007 - 08:37

Thijs:

Floris, heel erg veel plezier daar!
    Ik weet hoe mooi het is, dus genieten wordt het zeker. Ben jaloers hoor, zou ook wel weer naar NZ willen. Tot in januarie neem ik aan, zie hierboven staan dat jullie 15 december terug vliegen ;)

• 20 December 2007 - 10:43

Martijn:

Hey Floris,
    De reis ziet er nu al fantastisch uit. Heel veel plezier en ben erg benieuwd naar je verhalen over Nieuw Zeeland.

Groetjes!!!!!

• 20 December 2007 - 11:07

Maurice:

Dat wordt een aardig avontuur ! Helemaal te gek ! Veel plezier bij de kiwi's en doe de mannen van Crowded House de groeten van me ;-)

Groetjes!!!

• 20 December 2007 - 13:22

Menko:

Floris veel plezier in Australië!!! kerst en oud en nieuw in je zwembroek, veel te relaxed!

• 20 December 2007 - 20:01

Merle:

Hey Floris
    Ziet er goed uit! Mooie reis! Heel veel plezier! En... geniet van het weer! ;)

Liefs Merle

• 21 December 2007 - 10:08

Tim:

Lieverd,

Geniet van het mooiste land ter wereld!! Geniet van de vrijheid en ik ben echt benieuwd naar je mening!

xxx Tim